woensdag 30 mei 2007

Stefan, de man van regels?


Stefan is gelukkig niet in een hokje te plaatsen. Binnen Bistro is hij de man die mij direct commentaar geeft over de inhoud van de offertes. Dit is niet goed, hij geeft aan wat hij mist. Binnen Bistro is hij ook de man die praat over het naleven van procedures. Aan de andere kant is Stefan de man die schopt tegen heilige huisjes en vastgeroeste regels, zie zijn weblog http://coppicoppi.blogspot.com/.
Voor documenten die naar buiten gaan is Stefan de man van de regels. Hij leest de concepten kritisch door met de bril als klant. Punten die helder terug moeten komen zijn:
• voor wie maken wij de vele prachtige applicaties.
• is het helder wat wordt bedoeld, is het eenduidig genoeg. Aan vaag heden heeft
Stefan een hekel. Bistro levert inhoud.
• wanneer is het af
• wat kost het en
• waar komt het geld vandaan.
Binnen Bistro is Stefan de aanjager om ons aan procedures te houden. Ongeacht rang en stand trekt hij van leer om ons in het gareel te krijgen (het blijft een uitdaging om de Bistro deskundigen dit bij te leren). Stefan laat geen mogelijkheid onbenut om zijn mening te geven. Op zijn kamer, op de gang, tijdens de lunch of tijdens vergadering weet Stefan zijn punten te maken.
Gelukkig heeft Stefan ook een andere kant. Hij trapt ook tegen bestaande regels. Gelukkig bestaat er een Raad voor de rechtspraak. Regelmatig neemt Stefan deze organisatie op de korrel. Te weinig slagvaardig, te veel procedures en regels. De Raad verliest de inhoud uit het oog is zijn credo. Deze kritische noten worden met veel humor en beeldspraak weer gegeven. Deze reactie houdt niet in dat Bistro de regels van de Raad aan de laars lapt. Nee, Stefan zet het verzet wat kleiner en gaat de Bistro col weer op om ons de nieuwe procedures bij te leren. Het versterkt zijn beeld dat de offertes nog beter moeten vanuit de visie van de klant.

Zijn opvoedkundige rol brengt hij met humor, vergelijking met zijn kinderen en ook legt hij de link naar nieuwe technische mogelijkheden. Hij steekt hier de draak mee of super enthousiast en wil dit direct gaan gebruiken.

Stefan succes in je nieuwe baan, zorg dat humor de boventoon blijft voeren en ik ben benieuwd wie de klant is bij de inspectie van de gezondheidszorg.

Succes
Theo

Geen opmerkingen: